בטיחות אש לעסק
למה צריך ייעוץ בטיחות אש?
ייעוץ בטיחות באש הוא עניין חובה לכל מוסד ולכל עסק כיוון שיש נהלים מאוד ברורים בנושא. הנהלים קובעים כי יש צורך לקבל אישורים מתאימים לכך שהעסק מוגן מפני מגוון רחב של איומים כולל איום השריפות שיכול להיות הרבה יותר רלוונטי ממה שרבים חושבים. אי אפשר להחליט לבדכם מה יהיה טוב לעסק מהבחינה של האש ולכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ מיועצי בטיחות שלרוב יעבדו בחברות שמשווקות ומתקינות ציוד הגנה מפני אש, כאשר יש צורך לבחון את ההסמכה שלהם ואת האישורים שהם יכולים להעניק. ייעוץ בטיחות אש נועד כדי להגן על הלקוחות אך גם על העסק עצמו כולל הרכוש.
השירותים של יועץ בטיחות אש
יועץ בטיחות אש יבצע בירור מעמיק של נקודות החולשה של העסק ושל המצב שלו לפני הנהלים. הרשויות רוצות לדעת שהעסק יהיה מוגן מפני שריפות ובעיקר כאשר ישנם לקוחות בתוך עסק, כאשר העסק הופך להיות הרבה יותר מסוכן במקרה של שריפה במידה ומדובר בעסק שיש לו מטבח עם צינורות גז וכן הלאה. הייעוץ יכלול גם הסברים על הנהלים ועל העמידה בהם, האפשרויות המעשיות לעמוד בהם כולל קניית מערכות מתוחכמות או ציוד כמו מערכת ספרינקלרים ועד מטפי כיבוי אש די שגרתיים שכיום יש בכל עסק. ייעוץ בטיחות אש חייב להיעשות אחרי בחינת השטח בפועל.
אלו אישורים צריך העסק לקבל?
כדי שהעסק יוכל לפעול בצורה חוקית הוא חייב שיהיה לו רישוי עסקים. כחלק מהתהליך של רישוי עסקים, שבמהלכו הוא צריך לעבור כמה תחנות לא מעטות ופשוטות בכלל, הוא חייב לקבל אישור מרשויות כיבוש האש וההצלה. רשויות אלו ישלחו מומחים מטעמן כדי לוודא שהעסק אכן כשיר לקבל לקוחות כי הוא מוגן מפני נזקי השריפות לכל הפחות לפי מה שהנהלים דורשים ממנו. לאחר כן יוענק לו אישור כיבוי אש כאשר האישור הזה מסמל שהעסק נבחן היטב ויש לו כיצד לענות על מקרים של שריפות, כאשר לעתים נדרש תיק שטח מלא שכולל גם הכנות לאירועי חירום אחרים.
איזה ציוד צריך להיות בעסק?
כדי שהעסק יהיה מוגן מפני האש יש צורך שיהיו בו כל מיני ציוד לכיבוי אש כמו למשל מטפי כיבוי אש, צינור כיבוי אש וכן הלאה. למה הציוד לא יהיה קבוע בכל עסק ועסק? כי אין באמת צורך לחייב כל עסק להתקין את המערכות הכי מתוחכמות ומתקדמות שיש. יש עסקים שבהם הסיכוי לשריפה גדול מאוד ויחד עם זאת, השריפה יכולה לגרום לאבדות קשות יותר כמו למשל במידה ומדובר במבנה מגורים גדול שם הרבה יותר קל להילכד, עסק שיש בו חומרים דליקים וכן הלאה. לכן בחלק מהעסקים מטף כיבוי אש יכול להספיק ובחלק אחר של העסקים בתחומים אחרים יהיה צורך במערכות יקרות יותר.
מה צריך לעשות לאחר קבלת האישור?
אחרי שהעסק שלכם קיבל סוף סוף אישור כיבוי אש זה לא אומר שהוא יכול לפעול בלי צורך לחדש אותו. החידוש מתבצע כל כמה שנים בהתאם לסוג העסק וכדי לאשר את העסק מחדש יהיה עליכם להזמין יועץ בטיחות אש שיבדוק את המצב העדכני שלו. חשוב לזכור שהמטפים יכולים לאזול ויש צורך למלא או להחליף אותם וגם את שאר מערכות כיבוי האש יש צורך לתחזק. רק אחרי שכל אלו יקרו העסק יוכל לקבל שוב את האישור שניתן לו ומאפשר לו הלכה מעשה לפעול ולקבל לקוחות בלי כל חשש שהוא מציב אותם באיזה שהוא סיכון.