השילוב בין אמצעי בטיחות לנהיגה זהירה
נהיגה זהירה זה עניין של חיים ומוות. לא תמיד אנחנו זוכרים את זה. במיוחד קורה הדבר אצל נהגים צעירים שמרגישים מלכים על הכביש. כאשר ההגה רק ניתן בידיהם הם חשים כי קבלו אישור ורישיון לעשות על הכביש ככל שיעלה על רוחם. נהיגה זהירה היא חובה קדושה. נהג שאינו נזהר ופוגע בעקבות כך בחיי אדם, סובל אחר כך מייסורי נפש ונקיפות מצפון לכל החיים. ממש לא כדאי לזלזל בחוקים אלו גם אם נראה כי ''לנו זה לא יקרה''.
ישנם נהגים אשר מבחינתם פסי האטה נועדו כדי לגוון מעט את הנסיעה על הכביש והם לא ממש מתייחסים אליהם כאל פסי האטה – כלומר אל פסים שאמורים לגרום להם להאט. גם השילוט לא תמיד זוכה לתשומת הלב הראויה מבחינתם כאשר רק אם הם ברי מזל הם לא נעצרים ונקנסים בעקבות כך. חשוב לזכור כי כל האמצעים הללו נועדו בכדי לשמור על הבטיחות של הנהגים ושל הולכי הרגל. זלזול באחד מהם זהו למעשה זלזול בחיי אדם. במקרים לא מעטים זה אכן עולה ביוקר ונגבים אף חיי אדם.
על כן, חשוב לדעת ולזכור. החוקים השונים הם לא בגדר המלצה בלבד. הם גם לא נועדו רק לשעות אשר בהם ישנו חשש כי שוטרים יעצרו את הנהג אם יעבור על חוקים אלו.
אמצעי הבטיחות נועדו בפירוש לשמור על כל אחד ואחת מאתנו בין אם אנחנו נמנים על הולכי הרגל ובין אם אנחנו נוהגים בכלי רכב פרטיים.
אמצעי בטיחות – האמצעים המעניקים לכולנו הגנה
כאשר אנחנו בוחנים את החוקים שנועדו לצורך השמירה על הבטיחות שלנו בכביש נדמה לנו לעיתים כי מדובר בחוקים טרחנים ומיותרים. נכון שלפעמים ממש לא נוח לנו לחגור את חגורת הבטיחות למשך שעות הנסיעה הארוכות. היינו רוצים להחזיק את התינוק על ברכינו וליהנות מחברתו, היינו מוותרים על השילוט המורה לנו איך וכיצד לנסוע, מאיזה כביש מותר לנו להיכנס ומהיכן אסורה הכניסה. הדברים הללו אולי מסרבלים את חיינו. אך לולא הם, היו האחוזים של תאונות הדרכים גבוהים פי כמה וכמה.
רישיון לאוטובוס
נהגים רבים מבקשים לשדרג את הרישיון שלהם עבור רישיון אוטובוס. רישיון זה מקנה את האפשרות להתפרנס מעבודה מכניסה כנהג הסעות. קיים היום הרבה ביקוש לנהגי הסעות ובייחוד לנהגי אוטובוס.
לו רק יפנו נהגים אלו אל בית ספר לנהיגה המתמחה בהכשרת נהגים לנהיגה באוטובוס יוכלו לצאת לדרך כלכלית חדשה ומצליחה.