להשמר ולהזהר גם בעבודה
במקום העבודה יכולים להיות סיכונים וחשוב להיות מודעים ולדעת איך להתנהל בצורה בטוחה.
בבית אנחנו מקפידים על כללי זהירות ויודעים איך להרחיק חפצים מסוכנים מילדים קטנים או למנוע מהם להגיע לשקעים ולמוצרי חשמל. לעומת זאת, במקום העבודה לא תמיד יש לעובדים מודעות לכללי הבטיחות המתאימים או למי לפנות בשעת הצורך ולכן חשוב לדעת איך להשמר ולהזהר גם בעבודה.
צעדים ראשונים להתנהלות בטוחה
הצעד הראשון שיש לעשות בכל משרד, הוא לוודא שהמבנה תקין ובטוח לשימוש ואפשר לעשות זאת בקלות באמצעות חברות הבודקות ליקויי מבנים. הצעד הבא הוא לוודא שחיבורי החשמל בטוחים לשימוש ויש הארקה במקומות בהם יש צורך בכך.
הצעד השני הוא לוודא שסביבת המשרד עצמה בטוחה. שאין אחסון של חומרים רעילים ושהריהוט שהוזמן הוא בעל תו תקן. בנושא זה חשוב להזמין את הריהוט מחברה אמינה המספקת ריהוט משרדי בטוח לשימוש ומקפידה לקבע ארונות ומקומות אחסון לקירות, כדי למנוע סכנות נפילה על העובדים.
הצעד השלישי, הוא להציב שלטי בטיחות בעבודה. שלטים במשרד עוזרים לסמן מקומות ואזורים מסוכנים. כך למשל תולים שלט ליציאת חירום, שלט לארון כיבוי ובנוסף שילוט לחומרים מסוכנים או לסכנת קרינה בדלתות כניסה לחדרים אלו.
כללי התנהלות במשרד
מומלץ לא להסתפק בשלושת הצעדים שפורטו בסעיף הקודם. כל משרד צריך לקבוע כללי התנהלות לשמירה על בטיחות העובדים והמקום ואנו ממליצים לעשות זאת לפי הסדר הבא:
- למנות אחראי בטיחות – לפעמים מדובר במשרד קטן ולפעמים המשרד הוא חלק מארגון גדול שיש לו אגף אחראי לנושא הבטיחות. כך או כך, חשוב למנות בכל משרד עובד שיהיה אחראי על נושא הבטיחות, יעבור הדרכות מתאימות וידע להוביל את הצוות במקרי חירום.
- הדרכות וריענון נהלים – יש לקבוע נהלים מסודרים לכל ארגון, כיצד להתנהג במצבי חירום ולהעביר הדרכות לעובדים. חשוב להראות להם היכן יש יציאת חירום ומתי יש לצאת דרכה, היכן נמצא מטף הכיבוי למקרה של שרפות וכיצד משתמשים בו וכמובן, להיכן יש ללכת במקרים של אזעקות וחשש מפגיעת טילים. מומלץ לכלול בהדרכות גם סקירה של שילוט בטיחות בעבודה, כדי להזכיר לעובדים מה מסמל כל שלט ואיך לפרש אותו. חשוב לזכור שהשימוש במערכות ראש לטלפון במשרד זה גם כביכול כלי בטיחות לעובדים שלכם מהקרינה!
כדי לשמור על התנהלות רגועה ואחראית במשרד, אפשר לתלות שלט בכניסה למשרד עם מספר למקרי חירום וכך תוודאו שהעובדים ידעו למי לפנות בשעת הצורך.